måndag 26 oktober 2009

Småsnack

Det är inte ofta jag är för sjuk att blogga och läsa, men idag har det varit så. Jag ligger i sängen och lyssnar på Drottningoffret eller ligger i soffan och slötittar på TV. För första gången på månader har jag tittat på en film, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, och den var riktigt bra. Om jag orkar skriver jag lite om den i morgon.

Jag ska också försöka skriva ihop något om Toni Morrisons Älskade, som jag till slut blev vän med. Dessutom måste jag skynda mig att bli frisk så jag kan hänga med till Afrika.

Hur går det för er resenärer i Nordamerika? Har ni funnit er väl till rätta?

3 kommentarer:

  1. Stackars dig som är sjuk!

    Och tack för påminnelsen att jag inte skrivit ihop något om Älskade trots att jag läst ut den för flera veckor sedan. Och att jag måste bestämma mig för vilken bok jag tänker läsa i november ...

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Har själv precis idag rest mig efter en veckas förkylning. Så himla segt att vara i den där dvalan!

    SvaraRadera
  3. Kim Novak badade inte... var en riktigt bra film, men en ännu bättre bok så om du inte har läst den kan jag varmt rekommendera den.

    SvaraRadera