söndag 22 november 2009

En boklåda? - Ja tack.

En låda böcker inbringade gårdagens besök hos några goda vänner. Ja tänk, det finns människor som inte vill ha sina böcker. Jag försökte givetvis först övertyga dem om att själva läsa böckerna, men sedan tog jag glatt emot lådan. Här nedan kan ni se de fina, nya böckerna som ska flytta in i min bokhylla. Några av min favoriter är Per Anders Fogelströms stadserie, Dickens' En berättelse om två städer och Pan av Hamsun.

Det går lite trögt med läsande just nu, men idag ska jag slappa och läsa en del. Jag tycker fortfarande mycket om Min sons historia av Nadine Gordimer, och jag lyssnar fortfarande på en svensk uppläsning av Stolthet och fördom, trots att den inte är särskilt bra. Jag hoppas få lite nya ljudböcker från biblioteket till veckan.

För övrigt har jag funderat på vad jag ska önska mig i julklapp. Önskelistan på Bokus är tämligen omfattande, men möjligen är det så att jag behöver köpa en ny bokhylla i stället (eller dessutom). För att få plats med en ny bokhylla behöver vi dock byta från den gamla tjockTVn till en ny, smalare dito. Och då börjar det bli så dyrt att man kanske får överväga att lägga böckerna på golvet i stället.

Nu måste jag återgå till helgens skidsport (på TV så klart). Heja Sverige!

2 kommentarer:

  1. Kanske får en hög med nya böcker igång läslustan igen :) Jag också inne i en sån period nu, måste hitta en bra bok som verkligen fångar mig så jag får tillbaka lusten igen.

    /Andrea

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt egentligen läslust, men jag har lust med en massa annat också...

    SvaraRadera