fredag 8 januari 2010

Fredagsfunderingar

Jag har haft lite bloggtorka den senaste veckan. Trots att jag har flera böcker att skriva om får jag inte riktigt till det. Jag har läst Stalins kossor, Mordets praktik och Herr Arnes penningar, men har svårt att skriva. Det lossnar kanske under helgen. Dessutom har jag massor av bra barnböcker att berätta om, den senaste favoriten är Vita streck.

Jag började jobba igen i går efter lovet och det var riktigt skönt. Eftersom jag egentligen skulle varit ledig även torsdag och fredag hade jag inget inplanerat utan kunde ägna mig åt sådant som annars blir liggande. Jag kände mig pigg efter lovet faktiskt! Men jag anmälde mig frivilligt att delta i en referensgrupp inför och under vår omorganisation, det ångrar jag lite idag.

Just nu läser jag Sju stenar till det otrogna hustrun, den är otroligt bra. Jag planerar också lite i vilken ordning jag ska läsa böckerna under Jorden Runtresan, men det kommer säkert ändå att ändras allteftersom. Jag är i grunden en lustläsare.

Eftersom det är fredag skulle det ju vara en Nobelalfabetutmaning idag, jag har varit rätt slarvig med den här utmaningen måste jag medge. Jag ska försöka skärpa mig till nästa vecka :-)

Hoppas att ni läser bra böcker!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig Lyran. Mörkret och kylan har nog tagit på våra krafter lite. Jag har läst och läst som aldrig förr under julledigheten men knappt orka skriva om det alls. Några recensioner har jag inte heller fått ur mig på länge, har nog ett tiotal titlar som ligger på recensionsvänt.

    SvaraRadera
  2. Nej ibland bli man helt enkelt lite trött, hoppas det snart vänder för oss båda.

    SvaraRadera