lördag 6 februari 2010

Om mig

Jag är inte med i Pocketkedjan, men använder Lilla O:s lista för att pracka på er lite info om mig själv.

Som läsare är jag: hängiven, snar till omdöme, intresserad av kvalitet och kritisk.

Som bloggare är jag: lite oorganiserad, ganska ihärdig, fokuserad på litteratur, personlig men inte privat.

Senast lästa bok: Efter attentatet av Yasmina Khadra.

Senast köpta bok/böcker: Den amerikanska flickan, Rosens namn, Brott och straff, Jag smyger förbi en yxa, Den hemliga historien.

Favoritdeckarförfattare: Karin Fossum och Håkan Nesser.

Jag läser allt av: ovan nämnda deckarförfattare, Vibeke Olsson, Selma Lagerlöf.

Jag läser helst inte (genre/författare): BOATS och ckick-litt.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: trädgårdsböcker och litteratur inom psykologi/psykiatri.

Förutom svenska läser jag gärna på: norska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Döden skall du tåla av Fossum.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: de böcker i serien om Anne på Grönkulla jag saknar, Underbara kvinnor vid vatten, alla böckerna om magre Memed av Kemal illustrerade utgåvor på engelska av Austen och systrarna Brontë, Jag vill inte tjäna, Nattarbete osv osv...

När jag går på antikvariat letar jag alltid: tittar mest på antikvariat på nätet och letar efter olika romaner jag fått lust att läsa/äga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar