måndag 16 augusti 2010

Tematrio - Semester/Sommar



Återigen kommer det en Tematrio som utmanar de buskablyga bokbloggarna, för nu handlar det inte om böcker utan om annat. Berätta om tre saker du gjort under semestern/sommaren!


1. Det mest spännande vi gjort under sommaren är att bli med häst! Vi är numer deltidsfodervärd åt en helt underbar liten shettis vid namn Lola. Dottern har börjat rida och tycker att det är jättekul. Jag är överlycklig över att kunna ge henne denna möjlighet att lära sig vara tillsammans med hästar.

2. Vår en gång så fina trädgård, inspirerad av engelska skönheter såsom Sissinghurst, Hidcote och Heligan, har numer invaderats av blå plastvidunder (pool och studsmatta). Fult som stryk, men mycket roligt.

3. Vår semester tillbringade vi hemma och på västkusten, närmare bestämt på Tjörn. Där ägnade vi oss åt krabbfiske och utflykter till bl a Havets hus och Universeum.


"Instruktioner"

Låna gärna bilden om ni vill, men ladda upp den på egen eller er bloggvärds server. Svara i egen blogg eller i kommentarerna här. Om ni svarar i egen blogg, kommentera gärna här så vi hittar er!

15 kommentarer:

  1. Första gången jag svarar på tematrio, men förhoppningsvis inte sista :)

    Kul med hästen, säger en hästrädd!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka, låter som en skön sommar! Plastvidunder verkar vara lika svårt att undvika som Markooliolåtar, där har vi ingen kontroll hur vi än försöker ;)
    Tematrio utan böcker klar hos mig:
    http://andthentherewasbeatrix.blogspot.com/2010/08/tematrio-sommar-utan-bocker.html

    SvaraRadera
  3. Nu har jag också knåpat ihop en tematrio.

    http://bokmamma.blogspot.com/2010/08/tematrio-semestersommar.html

    SvaraRadera
  4. 1. Jag har spenderat en månad hos mina föräldrar i Hälsinglands skärgård, läst böcker i massor och plockat bär.

    2. Har saknat min sambo som gav sig iväg på hårdrocksfestival en vecka och lämnade en väldigt hormonell och oerhört gravid mig hemma.

    3. Sist men inte minst har jag börjat odla basilika i köksfönstret. Mums!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt att ni har skaffat häst! :) De är fantastiska djur!

    SvaraRadera
  6. Jag hänger också på för första gången! Se inlägget i min blogg!!

    SvaraRadera
  7. Kul med både nya och gamla deltagare :-)

    SvaraRadera
  8. Nu finns min tematrio sommar och semester på plats.

    SvaraRadera
  9. Till slut så har även jag knåpat ihop en tematrio (också innehållande universeum för övrigt :) ): http://www.fiktiviteter.se/2010/08/19/tematrio-semester/

    SvaraRadera
  10. Jag är också ny och här finns min trio:
    http://vaxdukshaftet.blogspot.com/2010/08/lyrans-tematrio-augusti.html

    Och vad underbart med häst. Skulle vara roligt att se en bild på Lola. Jag tror hästar är magiska som gör människor väldigt gott. Det finns inget som gör mig så lycklig som ett besök i stallet.

    SvaraRadera
  11. En trio finns hos mig, men inga hästar. Tycker att de är liet farliga!

    SvaraRadera
  12. En trio finns hos mig!

    SvaraRadera
  13. Jag har också skrivit en trio om min sommar.

    SvaraRadera