torsdag 27 januari 2011

Vad bloggar hon om?

Vad bloggar hon om? Ja, det undrar Elin Swedenmark, i Kattis & Co, när jag idag gör debut i pressen. (Fast jag har varit på bild i lokalblaskan vid ett par tillfällen, en gång då jag skymde Jerry Williams på scen dit jag blivit uppdragen...) Ni som läser bloggen vet förstår att det är jag som bloggar om böcker.

Jag tycker nog att jag hade kunnat tas för präst i alla fall. Det är ett yrke jag faktiskt övervägt. Hos Präst-Ida kan ni möta den riktiga prästen, hennes blogg ser intressant ut. Hälsofantast är jag inte, men mer hälsosam har jag blivit. Ska nog spana in Smala Jessica för att få lite tips. Modebloggare? Nej, inte sannolikt. Äger inga Odd Molly, fast jag tycker att en del av dem är snygga. Men man får mycket böcker för en Odd Molly-klänning... Hos Karolina på Molly Dolly kan man nog lära sig en hel del om mode, jag ska allt göra ett litet besök, vill ju se presentabel ut på bloggträffen i Göteborg.

 

Foto: Klara Leo

16 kommentarer:

  1. Vad fin du är på bilderna, Lyran! Man ser glimten i ögat:)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, båda två. Jag gillar bilder med bokhyllor i bakgrunden :-)

    Du ser lite grann ut som en psykolog, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Jag är så glad att du bloggar om böcker - vad skulle vi annars läsa? Hoppas nu många nya läsare hittar till din blogg genom tidningen oxå...

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Men jag ser ju inte riktigt vilken bok det gäller ;)

    SvaraRadera
  5. Tackar, hoppas Elin berättade hur mycket jag gillar din blogg Eva :-)

    Visst ser jag väl förtroendeingivande ut, Vixxan ;-p

    Tack Joanna och Maria, boken på bilden är ju Cap Esterel, en fin, vemodig berättelse recenserad här http://lyrannobel.blogspot.com/2010/11/cap-esterel.html

    SvaraRadera
  6. Kul! Och du är supersnygg på bilderna.

    SvaraRadera
  7. Apselut! Jag vill genast berätta alla mina problem för dig. Måste trycka tillbaks impulsen!

    (Men varje gång jag ser bilder på dig så saknar jag den där mörkblonda hästsvansen som jag alltid föreställde mig. Om du låter håret växa ut lite så skulle du nog kunna ha den... Haha, vilka krav, va? Snowflake påstår att jag måste ha snörkängor på om jag träffar henne live nån gång. :-D )

    SvaraRadera
  8. Tack Karin, med Photoshop kan man fixa det mesta :-D

    Fram till år 2000 hade jag mycket långt hår, mörkblont egentligen men färgat rödbrunt. Jag är 10 år äldre än du trodde Vixxan, det är förklaringen :-)

    SvaraRadera
  9. Nej, jag har ganska länge vetat hur gammal du var på ett ungefär. Jag hade bara fått för mig den där hästsvansen... ;-) Men det är ju intressant att du faktiskt har haft en.

    SvaraRadera
  10. Tjusiga bilder och kul sammanhang för dig att vara i. Du är fin IRL riktigt också :)

    SvaraRadera
  11. Mycket fina bilder! jag ser att du läser Tanja Langers bok Cap Esterel :-) Kul att det var tyskt!!

    SvaraRadera
  12. Du ser verkligen bra ut på bild men också i den icke Photoshopbara verkligheten.

    SvaraRadera
  13. Tack så mycket :-) Visst valde jag en representativ bok, Ingrid?

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder! Du ser naturligt glad ut. :-)

    SvaraRadera
  15. Ha, den fotografen brukar hoppa in och jobba på min mans jobb då och då! Liten värld, som vanligt!

    SvaraRadera