söndag 10 april 2011

Farmors död

Vi har sorg i vår familj och läser nu en del böcker om förluster. Det är vår (dotterns) farmor som gått bort efter en ganska kort tids sjukdom. Sorgen är tung och saknaden stor, samtidigt som livet gör sig påmint genom alla små barn som föds i släkten. Det kan hända att det blir lite si och så med bloggandet den närmaste tiden, en del praktiskt måste skötas i samband med farmors död och inspirationen kanske inte kommer att räcka till att skriva så mycket. Eller så blir bloggandet en tillflyktsort, vi får väl se...

10 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra. Det är livets gång, men svårt att acceptera.

    SvaraRadera
  2. Tankar sänder jag till dig och din familj.

    SvaraRadera
  3. Det är alltid sorgligt när dödsfall inträffar, oavsett vem det handlar om eller när i livet det händer. Beklagar förlusten!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra om din förlust. Kanske böckernas värld kan vara en säkerhetsventil.

    SvaraRadera
  5. Jag beklagar också sorgen och sänder varma tankar till dig och familjen. Vi andra finns här, oavsett om du behöver en paus eller vill skriva på högvarv, det är lite det som är det fina med bloggvärlden :)

    SvaraRadera
  6. Lyran- jag tänker på dig. Mitt djupa deltagande.

    SvaraRadera
  7. Jag beklagar också sorgen, för er alla. Jag hoppas att ni har möjlighet att ta er mycket tid att vara tillsammans i det. Livet och döden blir på något sätt tydligare i sådana här lägen, min farfar dog ju i höstas och det var som om allt ställdes på sin spets plötsligt där ett tag. Ta hand om er, T & M hälsar också.

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket, det är riktigt skönt med tröstande/förstående ord från nätvänner i nuläget.

    SvaraRadera
  9. Hjälp vad jobbigt! Ta hand om er ordentligt!!! Kram!

    SvaraRadera