måndag 17 oktober 2011

Augustnomineringar


Äsch det är bara att inse att jag faktiskt inte alls läser nog mycket nytt svenskt att ha en susning om vilka som kommer att nomineras till Augustpriset. Nu läser jag ju i o f s mycket lite ungdoms- och facklitteratur, men inte ens när det gäller skönlitteraturen hänger jag med. Jag har således inte läst någon av de nominerade böckerna, men jag har i alla fall i min ägo ett signerat exemplar av Tomas Bannerheds Korparna. I DN kan ni läsa mer om Jonas Thentes synpunkter på de nominerade, jag hållar allt en liten tumme för Bannerhed i alla fall. Den 21 november presenteras vinnarna, jag ska se till att ha läst Korparna tills dess. Som ni vet gillar jag ju att ha läst prisvinnare i förväg ;-) Men jag förstår inte varför inte Kristian Lundbergs Och allt ska vara kärlek blivit nominerad, den är ju underbar!

Ska se om jag hinner snickra ihop en Tematrio på temat ikväll. Har ägnat kvällen åt att ta hand om dottern som levde rövare efter att hon medicinerats för att ta ett blodprov.

4 kommentarer:

  1. Korparna är jag så glad över att se bland de nominerade. Någon av de andra har jag dock inte läst. Men Lundberg, ja, varför är han inte med, tro?

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det konstigt? Ser fram emot att läsa Korparna.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag gillar ju Bannerhed som du vet. Men jag tyckte också om Lundbergs bok, saknade honom på listan. Däremot har jag Liffners bok hemma för läsning och även Flod som jag vann för ett tag sen.

    Jag tror på Bannerhed även till Nordiska priset faktiskt, så bra är den.

    SvaraRadera