tisdag 18 oktober 2011

En sån läsare

En sån här läsare är jag, i alla fall om det gäller en riktigt bra bok:

snabb långsam

läser alla ord skummar en del

gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt

kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag

undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar

tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något

idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor

tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut

väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan

läser baksidetexter undviker baksidetexter

väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv

rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker

hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser

gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker

läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning (inom vissa gränser)

läser alltid på svenska läser på flera språk

är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare

skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser

läser varje dag läser mer sällan

tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande

Det är Enligt O som är nyfiken på hurdana läsare vi är, testa du också.

3 kommentarer:

  1. Inom vissa gränser säger du, och det låter rimligt. Undra om det verkligen finns allätare på riktigt?

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig och intressant enkät, den tror jag att jag ska göra...imorgon kanske:)

    SvaraRadera
  3. liknar lite mej, gillar den långsamma läsningen

    SvaraRadera