torsdag 20 oktober 2011

Höstens öronläsning

Höstens öronläsning är nu inplanerad, jag har reserverat massor av CD-böcker på bibblan. Vad tycks om den här listan?

En dåre fri - Beate Grimsrud
Begravningsplatsen i Prag - Umberto Eco
Brobyggarna - Jan Guillou
Moderspassion - Majgull Axelsson
Outsider - Torbjörn Flygt
Niceville - Kathryn Stockett
Korparna - Tomas Bannerhed
Huset vid Flon - Kjell Johansson

Nåja, Korparna planerar jag att läsa med ögonen, men det kan ju vara bra att ha en ljudvariant ifall det skulle behövas vid någon bilresa.

6 kommentarer:

  1. Låter som en härlig lista. Själv gillade jag Brobyggarna och Niceville jättemycket.

    För tillfället snurrar de tre musketörerna i bilstereon (måste läsa om innan filmen kan ses)och därefter väntar Begravningsplatsen i Prag. Ska bli spännande.

    SvaraRadera
  2. Jag står i kö på Begravningsplatsen i Prag och Niceville som ljudböcker, struntar i Brobyggarna och Outsider och har läst eller lyssnat på de andra. En verkligt bra lista.

    SvaraRadera
  3. Vilken lista. Du har en spännande höst framför dig. Moderspassion har jag ganska nyligen läst. En riktig tungviktare. En bok jag önskar att jag läst i en bokcirkel för att det finns så mycket att prata om i den.

    SvaraRadera
  4. Vilken höjdarlista! Moderspassion och brobyggarna var inte för mig, ska bli spännande att läsa vad du tycker men resten... Korparna ska jag läsa med ögonen, Umberto Eco var en riktig nestor på babel igår!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att jag verkar ha valt bra böcker :-)

    SvaraRadera
  6. Många intressanta titlar! :) Jag hade också tänkt lyssna på ljudboksversionen av Niceville, för jag har hört att den ska vara riktigt bra inläst, men i slutändan lånade jag den i pappersform. Jag läser den nu faktiskt!

    SvaraRadera