söndag 4 december 2011

Jerkadags 2 advent

Den här veckan ska jag verkligen se till att hinna svara på bokbloggsjerkan och veckans fråga är:

Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse.

Jag har räknat på detta med och får ett i mitt tycke intressant resultat. Jag har hittills i år köpt 50 nya böcker och 10 "begagnade". Jag handlar oftast på Bokus, ibland på Adlibris och via Bokbörsen. I år har jag köpt färre böcker på Bokbörsen än jag brukar göra. Jag har fått 40 böcker att recensera, vilket är något mer än förra året. Och jag har lånat hur många som helst på bibblan, många jag inte hunnit läsa. Av årets lästa är 30 lånade. Sammantaget bli alltså detta 130 böcker, men inte mer än 80-90 blir lästa i år. Det blir således ett rejält överskott av olästa böcker varje år i bokhyllan...

4 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt när "inflödet" är större än "utflödet"? Men det känns ändå bra att ha många olästa, utifall att...

    SvaraRadera
  2. Blir det inte så varje år? ;-) Jag ser det som en investering!

    SvaraRadera
  3. Jo i grund och botten är det väl alltid bra att ha en del oläst på lut...

    SvaraRadera
  4. oj vilken bra koll du har på antalet, imponerande:-)

    SvaraRadera