tisdag 24 januari 2012

Världsbokshopping

Agnes i Lund säljer ut sitt boklager och jag har såklart försökt bistå henne. Efter mycket slit lyckades jag reducera böckerna i kundvagnen till följande:

Extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer
Anna Karenina - Lev Tolstoy
Rött land, röd jord - Ming Wang-Sonnerup
Den vita tigern - Aravind Adiga
Himmel och helvete - Jón Kalman Stefánsson
Ingenstans i min fars hus - Assia Djebar
Winnie Mandelas klagan - Njabulo S. Ndebele
Flammande fjäril - Yvonne Vera




Det blev en fin resa av de böckerna. Men Agnes har fortfarande väääldigt mycket kvar som jag skulle vilja ha.

6 kommentarer:

  1. Den vita tigern och Flammande fjäril har jag varit lite sugen på att läsa. Nyfiken på vad du tycker:)

    SvaraRadera
  2. Riktigt smaskig samling där. Inte en enda titel köpte vi som var samma heller...Konstigt!

    SvaraRadera
  3. Bra att jag lyckas förleda andra att köpa lite böcker ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig shopping. Extremt högt och otroligt nära var en fin läsupplevelse tyckte jag! Sådant här shoppingdregel är nyttigt för mig med bokköpstopp. Man får glädjas åt andras inköp tillsvidare. ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ju bättre med ställföreträdande köptillfredsställelse än ingen alls. Ser fram emot att stifta bekantskap med Foer.

    SvaraRadera