onsdag 24 september 2014

Snart Bokmässa

Nu börjar det dra ihop sig till Bokmässa  äntligen! Har ganska bra koll på vad jag ska göra på torsdag, det blir en hel del skolrelaterade seminarier, mingel och planering med Kulturkollo på kvällen.

På fredagen ska jag gå på en massa seminarier och lyssna till favoritförfattare som Majgull Axelsson, Elsie Johansson och Sara Stridsberg. Bland annat. På kvällen träffar jag min gamla kompis.

På lördagen krockar alla seminarier jag vill gå på ... Vi får se vad jag väljer när det är dags.  På eftermiddagen är det mingel med en massa bokbloggare och på kvällen middag med en massa bokbloggare.

På söndagen är det dags för de stora kvinnorna Holst och Hustvedt. Och har jag tur kanske jag kan fynda lite billiga böcker på eftermiddagen.

Det verkar nästan inte finnas någon tid att spankulera omkring på mässgolvet och shoppa böcker. Nästan ...

Roligast är det som vanligt att träffa bloggisar och trevligt förlagsfolk.

6 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit på mässan och en av anledningarna är att jag inte känner någon som vill gå med mig och att gå själv låter så trist. Men nu för tiden skulle jag kanske kunna träffa bloggbekanta IRL, om jag inte vore så blyg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som bloggare är man aldrig själv på Bokmässan. Och de flesta tycks vara rätt så blyga så du passar in i gänget :)

      Radera
  2. Ha det så trevligt på mässan. Själv har jag inte riktigt hälsan och orken att gå, men hoppas på nästa år.

    SvaraRadera
  3. I kväll startar min resa söderut, så imorgon eftermiddag och på lördag tänker jag besöka mässan för första gången. Dessvärre har missat att anmäla mig till bloggminglet, men jag hoppas ändå på att stöta ihop med någon. Vem vet, vi kanske ses

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utanför bloggambassadörernas rum R3 hänger ofta bokbloggare.

      Radera